New Life Africa International Kenya (NLAI)

Som menighed støtter vi blandt andet non-profit organisationen New Life Africa International (NLAI) i Kenya. De hjælper fattige børn, unge og kvinder i byen Nakuru, til en bedre hverdag og fremtid, og behovet er stort. Der arbejdes indenfor flere områder, men med fokus på uddannelse. Arbejdet er baseret på kristne værdier og principper, men der ydes hjælp i det omfang det er muligt, uansat modtagerens race, køn eller troesmæssige overbevisning.

Det hele begyndte i 1994, hvor danske Suzanne og Leif Madsen plus deres 5 børn, blev udsendt som messionærer fra Betania Kirkecenter i Danmark. De første år brugte de på at lære lokalbefolkningen at kende ved at besøge dem, og give dem viden om  bibelen, men også om hygiejne og sygdomme etc. Dette resulterede i de afholdt deres første deciderede undervisning i 1996, i skyggen af et stort træ.

I dag har organisationen 800 skoleelever i deres nybyggede skole, og over 100 af deres tidl. elever læser nu videre på andre skoler.

Ønsker du at høre mere om arbejdet er du velkommen til at kontakte Lars Christensenmail: l.c@allerupnet.dk og tlf: 28519013. Lars Christensen er kontaktperson for NLAI på vegne af vores menighed. Du kan også besøge deres hjemmeside: New Life Afrika International

Du kan støtte arbejdet via deres hjemmeside, eller donere via vores mobilpay 94743 (Husk at skrive "NLAI" i beskedfeltet.) Gaver til foreningen via os er fraddragsberettiget.