Mak-Jolly Uganda

Som menighed støtter vi blandt andet "Mak-Jolly kindergarden primary & daycare center". Mak-Jolly er en privat kristen børnehave og skole med 1-7 klasse, i Kiryandongo distriktet i Uganda. Det er et sted med mennesker fra mange forskellige stammebaggrunde, og herunder mange flygtninge.

Organisationen blev etableret i 2012, og startede dengang med 8 børn, som nu er vokset til 356 børn (tal fra 2018), i alderen 3-13. På Mak-Jolly modtager de skolegang, og får et dagligt måltid mad, samt der sørges for transport med minibus til og fra skole etc.

Alle medarbejderne på Mak-Jolly er kristne, og børnene undervises ud fra et kristent livssyn og værdier, herunder at alle er skabt i Guds billede og elsket af ham.

Danske Per Hansen som er gift med Mauren der leder skolen i Uganda, besøger gerne Danmark en gang i mellem, for at fortælle om det spændende arbejde. Datoer for hans besøg i menigheden, vil fremgå af "mødeplan" under "Aktiviteter" her på hjemmesiden.

Følg Mak-Jolly på Facebook

Mak-Jolly hjemmeside

Ønsker du at høre mere om arbejdet er du velkommen til at kontakte Lone Karstensenmail: lonekarstensen@sol.dk . Hun er kontaktperson for Mak-Jolly på vegne af vores menighed. Du kan også klikke ind på deres hjemmeside, for at læse mere om arbejdet i Uganda her:

Du kan støtte arbejdet via deres hjemmeside, eller donere via vores mobilpay 94743 (Husk at skrive "Mak-Jolly" i beskedfeltet.) Gaver til foreningen via os er fraddragsberettiget!